tisdag 9 augusti 2011

Välkommen till 70-talet!

Det är ett mirakel, och jag har inte vågat skriva om det, för jag kan inte tro att det är sant!

Har vägt in på 79,6 i fyra dagar nu!

När jag kom tillbaka från semestern var var magen som en tunna och jag vägde 82 kg. Alla kolhydrater hade ju lagt sig som en kudde på magen, hahhha. Men, efter bara några dagars stenhård diet (i kombination med tuff styrketräning varannan dag) så bara försvann dom. Lätt som en plätt :-) Eh, skulle inte tro det va. Jag har vägt ALL mat som ett annat fitnessfreak, och reggat varenda futtig kcal på viktklubb. Galet jobbigt. Men effektivt. Nu testar jag att inte väga maten på en vecka, så får vi se om de bra rutinerna håller i sig. Det lär ju märkas på vågen!

Idag var jag inne hos Pelle på Zenith, vi gick igenom resten av mitt 3-split styrketräningsschema. Då passade vi på att mäta mig. Jag har numera ett midjemått på 90 cm (bredaste delen) och 85 cm på smalaste (precis under brösten). I början av juni hade jag måtten 92,5 cm resp 88 cm.

88 cm midja är ett av mina mål, det är gränsen för att vara "bukfet". Sen finns det en midja/höftkvot också, men den klarar jag med råge :-) Vi gjorde dessutom en fettmätning, där hamnade jag på 29%, vilket Pelle trodde var en "sann" siffra. Fettmätning med "nyp" kan vara lurigt :-)

Längtar så efter att köra igång med mitt 3-split schema. Det skall bli intressant att se vad som händer.... För nåt lär ju hända. Jag kommer bli starkare, definitivt, med dom vikterna.....

Nu väntar jag bara på att en monumental träningsvärk skall bryta ut. Känner att det kvillrar i låren. För dagens pass var TUUUNGT!  Om jag inte minns fel så gjorde jag knäböj med 60 kg på axlarna. Helt sjukt. Inser jag nu....


3 kommentarer:

  1. Jättegrattis till fina siffror både på vågen och vid mätningarna! Hoppas att jag gör dig sällskap snart för nu är det ett tag sedan vikten startade med 7... Skönt att vara hemma igen men saknar stranden och de underbara löpspår jag vant mig vid i Kalifornien. Skulle vara kul att ses igen och lite crossfit-träning är ju aldrig fel. Kram :-)

    SvaraRadera
  2. Man tackar å bockar. Plötsligt (nåja) bara händer det. Trodde 70-talet var helt kört för min del...

    Vi får ses snart, har lite krångel med min fot, men det skall nog gå bra med Crossfit :-)

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag ska också tillbaka till 70-talet för där befinner jag mig inte nu. Även min semester (som inte är riktigt slut än) har lagt sig på magen. Eller på vågen iaf!

    SvaraRadera