torsdag 11 augusti 2011

Bokat sjukgymnast!

Igår hatisdagen heldag i där sladdriga skorna fick den att kollapsa igen. Inte bra. Tillbaka på ruta noll. D

Ibland undrar jag hur jag tänker. Jag har ju trots allt klumpfot, opererad två ggr som barn. Har mycket sällan haft besvär av den, det blir alltid den friska foten som får ta smällarna.  Jepp, nu är det faktiskt dags för mig att uppsöka en sjukgymnast. Punkt slut. Nu har jag ju ont i den! Är det nån i hela världen som verkligen behöver hjälp, så är det ju jag.

På systergymmet har de sjukgymnaster, anslutna till FK, dvs vanlig patientavgift. Remiss behövs ej. Som om en remiss skulle vara något problem för mig, hahha.

Fick tid redan på tisdag, lite lågsäsong efter semestern. Vi bokade 3 ggr i ett bräde. Hurra hurra! Det känns superbra att det är på gymmet, då kan vi anpassa allt efter de redskap som finns där. Kan det bli bättre?

Idag var det premiär för 3-split på egen hand, och stendött på gymmet. Körde pass 1, axlar/armar, otroligt jobbigt med latsdrag, skivstångsrodd och andra härliga övningar. Många sittande/liggade övningar, bra för min fot. Har looovat Pelle att köra varannan dag, så på lördag blir det pass 2, ben/rygg. För att skona foten så blir det nog lite benträning i maskin, det går ju bra det med.

3 kommentarer:

  1. Jag det är verkligen en detox jag behöver! Tack för alla de underbara tipsen på BRA mat. Det är just sådan mat jag önskar att jag kände "sug" efter. Det är ju verkligen dögott med avokado, räkor, ägg, grönsaker...jag älskar verkligen det. Men när jag väl står där och vill ha något "gott" så faller valet i alla fall på något smaskigt fikabröd eller en god pasta. Jag är helt omöjlig :P
    Men den här gången gäller det att jag verkligen blir av med suget efter socker, för om jag går in i en ny graviditet, vill jag verkligen hålla mig borta från just socker!

    tack för allt pepp
    kramar
    jagitrim

    SvaraRadera
  2. Å så jobbigt med ont i foten! Jag har ju själv hälsporre och vet hur frustrerande det kan vara att inte kunna gå och röra sig som man vill (eller åtminstone inte utan smärta).
    Hoppas du får god hjälp av sjukgymnastiken, så att du rehabiliterar dig. Var rädd om dig och var förstiktig.
    Och grattis till att det går så bra att "komma tillbaka" efter semestern ;)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Lycka till med Detox, försök härda uuuuut. Det går, även om det inte är lätt!

    Och jag skall ta mina fotproblem på allvar, jag har inte jätteont, men jag måste få ordning på det, eftersom det inte riktigt vill ge med sig....

    SvaraRadera