tisdag 23 augusti 2011

Nya tider!

Nu blir det ett annat liv, för jag har fått uppdrag på en reklambyrå i Gamla Stan. Lite obestämt hur mycket jag skall jobba, men såna uppdrag brukar rulla på när de väl kommit igång :-) Clinton Agency heter byrån, de är huuur trevliga som helst, så det kommer bli riktigt, riktigt kul. Och det kommer bli helt suveränt att skicka lite rediga fakturor :-) Caaaaash is king! Eftersom jag är typ den sista reklammänniskan/macägaren/formgivaren i västvärlden som inte äger en iPhone så står den HÖGT på önskelistan. Samma dag som pengarna från min första stora faktura landat på mitt konto kommer jag sticka iväg och köpa den illa kvickt.

Tyvärr kommer jag inte kunna stå och lyfta på gymmet tre dagar i veckan *snyft*, så nu gäller det att få till träningslivet ändå. Min tränare Pelle skall iallafall köra crosstraining på lördagar i centrum i höst, det skall jag prioritera stenhårt.

Därför har jag rensat i mitt gamla kontor i källaren, jag har blockat som en galning hela helgen. För stålarna jag fick in köpte jag:
1 st pilates boll
Kettlebell 4 kg
Kettlebell 12 kg (mohahhha)

Ville helst ha en 8 kg kettlebell också, men dom var slut. Tips, Rusta har tokbilliga träningsgrejer, visst finishen på mina kanonkulor är ju lite sisådär. Men, det har ju ingen betydelse när 12 kg kostar 399 kr. Ablicas motsvarande går på över 1000-lappen!

Planen är att jobba 9-16, och ha hämtningshjälp till plutten. Jag har också räknat ut att jag inte kommer hinna flänga till gymmet på mina "gamla stan" dagar. Det är därför jag har fixat mitt lilla hemma gym! Det bästa vore om jag kunde kravla mig upp vid sextiden på morgnarna och köra stenhårt 20 min innan frukost. Sen kan jag gå upp, väcka familjen och äta frukost. Träna på kvällen är inte riktigt min grej, bättre att få det avklarat, så kan jag varva ned, pyssla på kvällarna. Såklart är jag livrädd för att gå upp i vikt, jag gjorde ju det förra gången jag hade ett stort uppdrag. Det brukar bli en massa snaskande på såna där arbetsplatser. Men, jag får helt enkelt vara supernoga, ta med matlådor (spar tid&pengar) och bra mellanmål. Håll tummarna, för det lär behövas :-)

Minns med fasa förra gången jag hade ett större konsultuppdrag, Åhlens 2009. Då gick jag upp 10 kg på ett kvartal. Då hade jag en ettåring hemma, som körde upp oss 4.30 varje morgon. Fasansfullt.  Inget gymkort hade jag heller. Och de dagar jag jobbade hemma så skulle jag göra det i källaren, med maken och ettåringen i huset. Inte bra. Ja, jag har definitivt bättre förutsättningar den här gången.

Det går framåt med min fot, sjukgymnasten sade att den stelhet jag känner är stadiet efter smärta. Dvs foten är rejält påverkad, men håller på att bli bättre.

Lite konstig känsla. Nu är det lugnet innan stormen! Snart drar hösten igång på allvar med uppdrag, flera roliga fester och vi skall inte glömma min systers bröllop i oktober. Bäst jag tar ett riktigt djupt andetag nu, för sen kommer jag inte hinna andas innan jul.

Vad skulle ni göra, näst sista kvällen i frihet? Jag skall raka spåret ned i källaren och testa mina nya roliga leksaker.

3 kommentarer:

  1. Heja Krickan! Kul med nytt jobb! Och glöm som sagt inte bort att andas.

    /Helga

    SvaraRadera
  2. Skall försöka hinna ta några djupa andetag.... Har fått lite respit, jobbar hemma måndag (med offerter och annat) men skall säkert tillbaka i nästa vecka :-) Har MASSOR med roliga projekt på gång!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet! Det låter ju verkligen super! Ja det värsta är att man så lätt ramlar tillbaka i gamla fällor...eller ANDRAS fällor till och med, då man frestas när alla andra sitter o snaskar.
    Ett tips som funkar för mig på jobbet (ett jobb där ALLA köper skräpmat hela tiden och äter massor av onyttiga småtugg HELA TIDEN) är att gå in från början med att TALA vitt och brett om hur mycket du tränar och hur noga du är med din kost och VAD du äter och INTE äter. När man väl sagt till alla hur noga man är, tja då kan man ju inte gärna bli ertappad med att äta fel eller "fuska" ;) Funkar hur bra som helst för mig.

    Kramar
    jagitrim

    SvaraRadera